Ahad, 20 November 2011

Kiamat semakin dekat. jarak antara 2 jari..


عَنْ أَنَس بْن مَالِكٍ قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ مِنْ أَشْرَاطِ السَّاعَةِ أَنْ يُرْفَعَ الْعِلْمُ وَيَثْبُتَ 
 الْجَهْلُ وَيُشْرَبَ الْخَمْرُ وَيَظْهَرَ الزِّنَا


Daripada Anas bin Malik, katanya: Rasulullah s.a.w. bersabda: Di antara tanda-tanda kiamat adalah; diangkat ilmu dan nyata kejahilan, orang ramai meminum arak (secara berleluasa) dan zina yang nyata (berlaku secara terang-terangan). [Riwayat Bukhari & Muslim]

Pagi ini aku pergi ke sekolah kerana ada urusan yang perlu diselesaikan. Sebelum tba disekolah, aku pi la kedai makan dan membeli Harian Metro sebagai bacaan hujung minggu. Alangkah terkejutnya aku, terbaca tentang 5 peserta Islam yang menyertai pertandingan ratu cantik. 

Sedikit mengenai hal ini, mereka telah ditegur tetapi tidak diambil tindakan. Kelima-lima peserta Melatie Melisa, 22; Natasha Nur Amarina Mohamad Kaie, 21; Adira Kamil, 23; Sharifah Nadzirah Wan Hamid, 23, dan Roszainah Suhaili, 21, tampil pada malam kemuncak berkenaan meskipun kehadiran mereka di pentas tidak disenangi banyak pihak, sebelum ini.

Yang aku tak tahan dengan jawapan diaorang. “Kami tidak melanggar undang-undang walaupun ada antara mereka tidak menyukai penampilan kami pada pertandingan kali ini,” Memanglah dia tidak langgar undang-undang dunia nie, tapi undang-undang akhirat? Komfem langgar punya. Tak tutup aurat dah langgar peraturan Islam, apatah lagi peraturan mendedahkan aurat. Seperti hadith di atas, kiamat semakin dekat dengan perbuatan maksiat didedah sewenang-wenangnya. 

Apa-apa, anda boleh sambung membaca di link yang aku sertakan. kalo beli akhbar, siap dapat tengok gambar dorang lagi. 

Doa2lah supaya dorang insaf..






Tiada ulasan: