Selasa, 2 Ogos 2011

Gambar yang aku rasa kena kongsi.... Mari Berfikir...

Assalamualaikum..

Sudah 2 hari kita berpuasa. So, macam mana? Ada yang tinggal ke? Ishh2.. jika tiada keuzuran. Jangan tinggal yop! WAJIB ni.. So, untuk isi masa petang2 ini, aku melayari internet dan ber'Yahoo Massenger' dengan seorang rakan kenalan dari Sabah. Seorang photographer, yang kalau anda kenal, mungkin tidak sangka dia seorang photographer. hehe.. Anyway, aku hendak kongsi sedikit gambar yang dia kongsi, supaya kita sama2 bermuhasabah diri dengan nikmat yang telah diberi oleh Allah dan keindahan alam yang kita jarang nampak sebab dikaburi oleh pandangan mengejar dunia. Jadi, jom sama2 kita hayati gambar yang diberi. Diatas permintaan tuan empunya gambar, aku tidak memberi apa-apa penjelasan ke atas setiap gambar. Sebab dia nak kita menilai gambar tersebut ikut perspektif diri kita sendiri. Tepuk dada, tanya IMAN.


Dua gambar terakhir ini aku paling suka. Sebab aku pernah berangan nak ambil gambar suasana macam ini. Lawa dan mendamaikan. Ada juga gambar pemandangan disamping tuan empunya gambar tetapi aku diamanah tidak dikongsi gambar tersebut. Jadi, ini jelah yea. Jom perhati, dalami dan insafi.

Tiada ulasan: