Ahad, 5 Jun 2011

Selesai 1 paper...



Hari ini aku habiskan masa untuk tanda paper matematik anak murid aku darjah 5 kelas ke 2 dari 3 kelas. Mungkin ada yang terbayang, kenapa lama sangat tanda. Sebabnya atas dasar kesian, mencari seberapa markah yang boleh untuk bantu diaorang dalam perolehan markah. Tetapi, susah juga nak memberi markah kerana Matematik itu rigid dan tiada gorengan. huhuhu...


Alhamdullillah, adalah yang peroleh A, namun yang FAILED nye pun boleh tahan juga. huhuh.. Ntahlah, siapa yang bersalah, aku harap apa yang telah aku sampaikan diaorang boleh terima. Tinggal mereka perlu usaha lagi. Mungkin ini bukan yang terbaik, InsyaAllah, akan datang diorang akan beri terbaik. Aminnnn.... :)


Tengah mencari-cari gambar yang berkaitan dengan post ini, aku terjumpa beberapa gambar yang melibatkan peperiksaan dan aku rasakan ia menarik dan ingin berkongsi dengan semua. hayati dan fahamilah. So, jangan terkejut kalau jumpa anak murid yang jawab begini..:)



Yang dibawah ini pula, terdapat unsur ugutan. hahah... dah tahu nak jawab, terpaksalah ugut. hahaha..




Ini bawah rumus Maths.. Kalaulah budak expand macam ni. Problem sungguh ni..huhuh..




Kreativ betul fikiran budak ini. hahah.. lain ditanya, lain pula dia bikin rumusnya. hahah...


Yang ini pula, penjelasan pasal graf yang diberi, namun tiada kaitan dengan soalan..:)




Ini pula, kreativ juga orangnya. Memandai ja tambah jawapan sendiri. Baik cikgu tak yah buat soalan. hahah...





Gambar terakhir ini pula, mungkin soalan susah sungguh, ditambah dengan jalan kerja yang tidak teratur, terus ambil keputusan gantung diri. Tekanan budak ini, guru kena berhati-hati dengan budak macam ni. Nasib baik dia lukis saja, kalau betul, susah guru tue..heheh..






Apa yang dikongsi, sekadar perkongsian. Kita sebagai orang yang boleh berfikir, fikirkan kenapa itu jawapan yang diberi. Yang tersurat ditunjuk, yang tersirat perlu difikirkan. InsyaAllah..:)

2 ulasan:

cahaya keharumanku berkata...

teringat waktu form dulu..time addmath..jawab bukan main lg sampai xcukup kertas tp markah xpernah bgus pun,,,walau cmtu pun semangat nak jawab 2 sentiasa ade..

Nazirul berkata...

betul2.. asalkan kita mnat kat sesuatu tue.. kalo salah pun masih nak buat lagii... usaha dan terus usaha..hehe..