Ahad, 5 Jun 2011

Ini salah SIAPA!!!!

Assalamualaikum.. Selamat pagi semua... :) Seperti biasa, diwaktu cuti sekolah, tiada apa yang perlu dibuat, akhbar dibelek. tetapi, sejak seminggu dua ni, aku berang betul dengan spesis sejenis dengan kita semua. Adalah kesnye yang menyebabkan aku berang.

Kes 1 : Melibatkan Bayi @ anak yang baru lahir.



Yang pertama, masa aku belek akhbar, terbaca kes bayi dicampak dari tingkat 10. Habis berkecai kepala bayi tersebut. Ishh.. sampai hati ibu untuk mencampak bayi tersebut. Esoknya pula, bayi dibuang didalam tong sampah. Mak aii.. sekarang ini main Amazing Race cari bayi ke? Siapa dapat cari bayi yang dibuang, akan mendapat ganjaran. Secara kasarnya, ' Kalau dah tau main, jangan lah sampai buat bayi ' Bengonglah korang nie!!! Dahlah buat maksiat, dosa tue pun tak taubat lagi. Ini tambah plak dengan buang bayi. Gila lah lu bai.. Lepas tu, binatang yang tak besalah dilibatkan. Mana taknya, manusia yang berperangai haiwan. Apa kaitannya? Ibu haiwan pun suka dan akan beri perlindungan pada anak-anaknya. Manusia yang jenis ini ja yang tak sayang anak. Wahai manusia, sedarlah, setiap perbuatan kamu pasti akan dihisab. Berfikir mengikut iman, bukan ikut nafsu dan pengaruh. Tolonglah, tidak larat dah hati ini nak baca benda-benda gitu. Sakit sangat2. Moga Allah berikan kita petunjuk dalam setiap gerakan kita di bumi yang fana ini..

Kes 2 : Anak-anak remaja kita.

Hari ini, aku tengok page depan. kisah anak remaja kita sudah berani buat maksiat di rumah. Klik ini, dan bacalah sendiri. myMetroSeks hobi masa lapang . Itu belum yang remaja kita belasah warga emas atau pun orang tua. Mana rasa hormat mereka? Katanya kita hidup gaya ketimuran. Tapi? macam banyak ke arah ke baratan dan terus ke arah jahiliah. Haii.. Tambah plak kisah video klip orang kita yang seakan-akan berbaur lucah. Tidak silap tajuknya Marilah. Aku dah tengok, pergghhh.. memang teruk. Cayalah.. Cubalah tengok. Ini ibarat permulaan video seks disebar secara terbuka. Aduhhh.. Inilah Islam pada nama saja. Risaunya aku... Remaja sekrang, tolonglah sedar kesilapan kita ini. kembalilah.. InsyaAllah, kita akan diberi petunjuk. Kepada org sekeliling, prihatinlah sikit. jangan anggap gejala macam ini sebagai satu yang biasa. Sekurang-kurangnya, berdoalah semuga diberi petunjuk. Bantulah yea.. :)


Secara peribadi, aku sangat susah hati dengan keadaan sekarang ini. Pengaruh negatif terlalu besar pada anak-anak kita. Siapa yang pengaruh? tentulah orang-orang yang sudah tahu menggunakan akal dengan betul tetapi tidak menggunakannya secara rasional. Ini semua Israel lah nie. hahaha.. Aku selalu cakap macam tu, Saja untuk meletakan kesalahan atas diaorang. Sebabnya, dia selalu sangat tindas suadara kita kat sini. Kita sedar ke tak ni???!!! Dulu kita duk sibuk boikot, sekrang ini, senyaplah plak. Mananya boikot2 tue?? Takkan dah senyap kowt?? Kemonlah.. hahah...Boikot barangan Israel dan sekutunya. Boikot Facebook!!!!...:P Itu produk Israel tue.. Gunalah produk buatan Malaysia.. hahaha.. Apa-apa pun, fikirlah rakan..

Sekadar peringatan untuk diri ini agar jadi panduan sepanjang zaman, InsyaAllah..

Tiada ulasan: