Isnin, 14 November 2011

Kenapa One Piece...



Hari ini aku nak perdengarkan satu lagu pembukaan dalam anime One Piece. Tetapi sebelum itu, aku nak cerita sikit, kenapa aku minat sungguh dekat cerita ini. Anime ini banyak mengajar aku pasal kesetiaan dan kepercayaan dalam bersahabat. Kadang-kadang, aku sampai menangis gak lah kalo ada scene yang berkaitan dengan persahabatan dorang dalam cerita ini. Jangan kata bersahabat dengan manusia sahaja, malah dorang terap nilai bersahabat dengan kehidupan dan benda sekeliling. Bukankah kita biasa mendengar 'Alam akan turut berzikir dan berdoa untuk kita'. Jadi, takkanlah kita tak balas budi dorang kan? Mestilah sama-sama memberi dan menerima. Sekarang anime dia dah mencecah ke 522 episod. Manga (komik) plak, janganlah cerita, dah berapa ratus episod ntah. huhuh...Kalo sesapa yang baru cuba-cuba meminati anime, moh layan One Piece ini, anda pasti tidak menyesal. hehe...

Oklah, berbalik pada lagu pembukaan cerita One Piece ini. Sebenarnya sudah banyak lagu pembukaan dan penutupan untuk anime One Piece ini. Yang aku nak kongsi adalah lagu pembukaan yang ke-14. Lirik lagunya banyak mengajar aku tentang kepercayaan bersahabat dan keyakinan terhadap sahabat. Kalau hayati, boleh tersentuh juga. Jom cuba dengar. Sekadar suka-suka...



P/S: ini bukan nasyid tau, lagunya dalam bahasa Jepun. Ada 2 version, 1 penyanyi lelaki dan 1 lagi penyanyi perempuan, tetapi akubagi yang perempuannya versi. Aku gak ade sertakan lirik tuk mudahkan pembacaan anda semua. Harap terhibur dan hayati..:)


Lirik lagu
Tajuk : Fight Together
Let's leave before the dawn shows
Let's go meet a tomorrow we haven't seen yet
There's no regret about this decision
(Oh I know what I'm supposed to do)

What kind of trial awaits ahead?
My heart just can't stop beating fast
The place I want to reach is just one
(Fly to the light)

The bonds I got at the end of the fight
I won't let anyone broke them
If I just open the fists I grasped
I find my strength lying there

So let's start
A new world is calling
Hey, look there
No matter how many seas will separate us
I'll always be there for you
Without any fear, heading straight
Don't ever forget
We fight together 

I never compromised
On that day, wherever I looked up
I saw an high endless sky

I came this far
And the several oaths in my heart
Are not hesitating now
I'm carrying them on my back

The sun rises
and lightens my sadness up

I do believe it
One day we'll go find together
The future that connect us as one
There's no one who can substitute you
Don't ever forget
We fight together

Tiada ulasan: