Isnin, 20 Disember 2010

Itu adalah terbaik untuknya....

Assalamualaikum. Apa khabar semua? aku masih lagi dikampung. Menikmati suasana yang tenang dan dingin. Ditambah pula hujan sokmo di sini. hehhe... Aku ingat hendak tulis mengenai kampung halaman dan perjalanan ke sini. Tetapi apa yang akan aku tulis sama dengan tajuk di atas. (^_^)

Bukan SEMUA yang kita mahukan
Kita DAPAT,
Bukan SEMUA yang kita mahu dan kita dapat
Membuatkan kita gembira,
Bukan semua yang kita dapat
Buat kita GEMBIRA,
Semuanya ketentuan ILAHI,
Setiap yang kita miliki perlu kita hargai
Walaupun ia hanya sekadar SECEBIS KENANGAN.
Bersyukurlah dengan apa yang ada sekeliling kita.
* Kepada yang tidak berjaya, usaha lagi. Jangan putus harapan. Shinjiteru!!! (percaya pada diri). Setiap apa yang kita terlepas pasti ada baik dan buruknya. Mungkin itu yang terbaik untuk dirinya dan diri kita. Kita tidak tahu aturan yang telah dibuat oleh ALLAH. Kita sekadar berdoa dan merancang. Hanya ALLAH yang menentukan apa yang terbaik untuk hambaNya. Ingatlah, kadangkala ALLAH memberi kesenangan bukan kerana suka akan kita malah ia telah meningkatkan tahap ujian pada diri kita. Orang yang kufur dengan nikmat yang ALLAH beri pasti akan lebih jauh dengan ALLAH. Bersyukur dan janganlah berlebih-lebihan. Sekadar berkongsi.

Kepada "Siti Khadijah" saya doakan kamu terus bahgia di dunia dan di akhirat. Terima kasih menjadi sahabat yang baik dan sentiasa memberi peringatan pada diri yang sentiasa diuji ini. Saya yakin kamu akan memberi yang terbaik untuk diri kamu dan keluarga kamu. Terima kasih untuk pengalaman ini. (^_<)

1 ulasan:

unique_smilez berkata...

"siti khadijah"?? kita hny merncang..Allah yg tentukan...:) sama2 lah kita jd yg terbaik..amin