Isnin, 22 November 2010

Komik hobiku...

Assalam... hi.. sebenarnya banyak yang aku nak tulis kat entry blog nie.. Tapi nanti dululah. kumpul bahan2 dulu..hehhe... Buat masa ini aku nak berkongsi hobi aku yang biasa aku buat. secara am nya hobiku membaca tapi secara khas nya membaca komik...hehehe... Buat pengetahuan semua aku sudah berumur 23 tahun tapi masih lagi dengan hobi ini. Kenapa?? kerana aku memang membesar dengan komik. minat membaca dibentuk dengan komik.

Sering juga orang bertanya, kenapa masih lagi membaca komik. Macam budak-budak katanya.. Tapi bagi aku komiklah yang membentuk imaginasi dan pemikiran seseorang. Jika anda membaca satu ayat, anda akan terus faham apa yang cuba disampaikan. tetapi, jika anda diberi gambar sahaja, di dalam pemikiran anda akan membentuk pelbagai idea mengenai gambar tersebut. Latihan ini memudahkan seseorang membentuk pemikiran secara mudah tentang sesuatu. Situasinya begini, jika anda diberi satu bentuk, anda akan dapat tahu apa yang terdapat di sisi dan dibahgian belakang bentuk tersebut secara mudah.. cubalah buat..heheh...

Plus, aku juga banyak belajar erti kehidupan melalui komik. Aku belajar erti bersahabat, menerima kelemahan dan kekuatan, dan belajar untuk tidak berputus asa. Banyak lagi yang aku belajar. Yang baik aku ambil yang tidak baik ku jadikan pengajaran. Banyak lagi perihal komik. So kenalah mengalaminya sendiri. Percayalah. Prinsip aku mudah.. Belajar sahaja dengan apa yang ada disekeliling kita. memang banyak membantu... ('_<)

Ini adalah antara koleksi komik yang aku ade.. :)


Dragon Ball... Koleksi pertama yang aku dapat masa sekolah rendah lagi. Best.. Lukisan dia pun kemas dan menarik.

One Piece adalah komik yang paling aku minat. Cerita dia mengajar aku erti persahabatan. Kita tidak boleh berjaya dengan diri sendiri. Sedarlah, bahawa kita perlu bantuan untuk berjaya. Episod dia sekrang sampai komik ke 59. tidak nampak lagi penamatnya.sentiasa ada kejutan. :)

Hunter X Hunter adalah komik mengenai pemburuan. Best komik ini. Sesiapa nak jadi hunter cam crocodile hunter, bacalah komik ni..huhuhu..

Dan banyak lagi koleksi dari keluaran Comics House

Naruto

Misteri Naga

Rave


Hitman Reborn


Yu-gi-oh

Tidak kurang juga komik buatan Malaysia seperti ujang, gila-gila dan lain2. Tapi aku lebih meminati Gempak, Starz, dan kreko.

Diantara koleksi GempakStarz;









Buat pengetahuan semua, kegilaan aku kepada komik menjadikan aku mencari komik-komik terpakai yang dijual. banyak juga yang aku beli secara murah. thanks pada yang menjual. Thanks pada mama and ayah yang tidak pernah membuang komik aku..huhuhu... Plus kami adik beradik memang minat komik. huhu.... cuma genre berlainan.hehehe... ermm.. kepada yang nak membaca, mai lah datang rumah.. Tapi yang kenal2 jela.. tak kenal cam ner nak datang..heheh... k, selamat membca komik.. jadikan ia hobi baru anda...:P Sekadar berkongsi..

4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

tabik spring..

Nazirul Zol berkata...

pe yg tabik..
huhuh.. thnks..:)

Tanpa Nama berkata...

Terbaik..buat update bro

Tanpa Nama berkata...

Banyaknye