Ahad, 31 Januari 2010

PraKtiKum 3???!!

Assalamualaikum..
Pekabar sahabat semua?? moga ceria2 selalu lah yea..
Emm..dah lama tak singgah and menulis sesuatu di blog ini.

So, esok dah start praktikum ke 3 ku..
yaAllah, banyaknya praktikum, kalo kuar tak jadi guru cemerlang tak tahu la ambo...hehe..
Aku wat kat Sekolah Keb. Sungai Lui..kat Hulu Langat..
dekat ja dengan Sungai Gabai..heheh..
Orang selalu tanya kenapa buat jauh2..
emmmm.............panjangnya 'emmmmmmm' nya..heheh..
ntahlah, untuk matlamat sebenar maybe hanyalah untuk timba ilmu di sekolah pendalaman..
ada orang asli di situ..
yang lain2, maybe nak tenangkan fikiran dari kesibukan kota, dan mungkin juga kat sana 
aku bermuhasabah diri ini untuk menjadi insan yang syumul...
tapi nanti aku pasti rindu kat gelagat kawan2 ku..
makin hari aku makin terasa yang tahun ini hampir berakhir..
risau nya.. nanti, masing2 dah pi sekolah sendiri, agaknya, diorang ingat kat aku tak??
sedih2.. tapi nak gane, inilah lumrah kehidupan.. akan ku lalui juga..

tapi...badan tangah penat ni..
jeles tul pikirkan pada orang yang bercuti pada hari esok..
hehe..napa Selangor tak cuti yea?? bagi lah cuti!!!!!! haha..
bukan penat pe, penat tadi tolong menjalankan majlis perkahwinan anak en. Hashim warden blok D..
pehhh..dia punya juadah, PELBAGAI..MACAM-MACAM ADA.....
huhuh..yang menjadi tumpuan adalah Otak-otak atau dalam bahasa inggerisnya adalah Brain-Brain..hahaha...
Aku juga telah dipanggil untuk membantu membakar otak2 nie..
pengalaman pertama dalam hidup ku..
dulu pernah la tolong kawan bakar satay..best gak..pe cerita la sahabat sahabat aku tu agaknya..
haiiii..mula la rindu kat dia..hahha...

Nie ada satu gambar yang boleh dimuat naik..hehhe..
amacam?? style kan?? pakai baju batik tue..
hahaha...


Oklah, nak mengemas jap..
pas Isyak ni, aku nak ke rumah sewa ku di sungai lui..
pe2 pun, aku doa kan semoga sahabt semua baik2 belaka dan dapat menjalani praktikum dengan baik..
jangan lupa berhubung..
hehe..
ingatlah, didalam setiap kesusahan ada kemanisan, di dalam kebuntuan pasti Allah akan menunjukkan jalan..
berdoalah..moga Allah akan merahmati kita di dalam apa yang kita lakukan..
dekatilah Allah maka Allah akan mendekati sahabat sekalian moga kita dipermudahkan..
insyaAllah..
All The best..Miss u All..hehe..
Assalamualaikum..

Tiada ulasan: