Isnin, 23 November 2009

Sang Malas vs Panglima Rajin (Sem6 2009) Bhgian 2

Sambungan episod yang lepas.. hehe..



Dapatkan Mesej Bergambar di Sini


Sang Malas dan konconya terus melakukan serangan tanpa memikirkan apa-apa strategi. Baginya, kemenangan sedang memihak kepadanya. Panglima Rajin dan sahabatnya terus bertahan agar tempat ini tidak jatuh ke tangan Sang Malas. Terus menerus Sang Malas melakukan serangan. Ramai pengikut Panglima Rajin cedera parah. Ada diantara mereka hampir menyerah kalah. Panglima Rajin perlu memikirkan sesuatu agar kemenangan menjadi milik mereka.


Tanpa berlengah Panglima Rajin pergi ke tempat tinggi dan menjerit " Wahai parajurit yang menegakkan keadilan. Anda tidak perlu takut dengan keadaan kita sekarang. kuatkan semangat anda. anda perlu ingat kemanisan dalam kejayaan anda. setiap kejayaan tidak akan manis jika tiada halangan dan tentangan. kenapa kita perlu gentar jika kita yakin haluan kita betul. kita memberikan kejayaan pada TEMPAT ini. TEMPAT ini memerlukan kita. percayalah, tanpa kita tempat ini akan kontang dan seperti padang tandus. anda ingin melihat keadaan begitu!!!!" TIDAKK!!!! semua pengikutnya membalas. " Bagus!! bangunlah sahabat sekalian. perjuangan kita belum tamat. banyak lagi yang kita kena buat. kemenangan milik kita.


Dengan kata-kata tadi, semua pengikut bangkit dan menepis segala serangan yang dibuat. bagi mereka hanya kemenangan yang berada dihadapan. bukan tunduk dan mengalah. Tiba-tiba satu cahaya turun dari langit memancar terus kepada Panglima Rajin dan pengikutnya. Seperti baru sembuh dari pelbagai penyakit, mereka semua mendapat tenaga untuk terus berperang. Sang Malas dan pengikutnya tumbang satu demi satu. Sang Malas mengamuk dan terus menyerang Panglima Rajin tanpa berfikir panjang. Panglima Rajin dengan tenang mengelak dan menjatuhkan Sang Malas. Panglima Rajin terus menghunuskan pedang untuk memenggal kepala Sang Malas. Sang Malas terus merayu dan meminta maaf. Betapa malunya Sang Malas kerana dia telah ditumpaskan di TEMPAT yang sama.


Panglima Rajin melepaskan Sang Malas kerana bukan menjadi matlamatnya untuk mencemarkan TEMPAT ini dengan darah. Semua konco Sang Malas pulang dengan perasaan malu dan berdendam. dia berazam akan terus menyerang TEMPAT ini hingga kemenangan menjadi miliknya.


Keadaan kembali tenang. Panglima Rajin memanggil pengikutnya. " Wahai sahabatku, Sang Malas pasti akan kembali. Kemenangan kali ini bukanlah kemenangan yang berkekalan. jika kita lalai pasti kita tumbang. kita perlulah kuatkan diri kita agar kita sentiasa bersedia. ingat bahawa Allah menjadikan kita agar TEMPAT ini dapat perlindungan sepenuhnya dari gangguan yang tidak elok. teruskan tanamkan benih semangat pada tempat ini. Allah sentiasa berada bersama kita. Yakinlah. ALLAHUAKBAR!!!"

Dalam kehidupan ini, memang kita akan sentiasa berperang di antara sifat malas dan rajin kita. malas adalah satu sifat yang diberi oleh Allah. tapi kenapa?? pasti ada hikmahnya. Malas diberi agar kita mals untuk melakukan maksiat, buat perkara yang tiada faedah, dan semua perkara positif. itulah tujuan nya. bukannya malas untuk melakukan sesuatu yang baik. hehe.. moga ia dapat perbaiki diri kita agar jadi terbaik dari semalam dan terus baik dari hari ini. InsyaALLAH.. moga terhibur.. hehe..


Dapatkan Mesej Bergambar di Sini

Tiada ulasan: